About me

I am a book addict. I cannot even deny it and I want no cure. Cultivating love and passion for reading

4 aprilie 2014

Despre autori si cartile lor: Agatha Christie

Salutare tuturor!

        Am avut ocazia zilele trecute sa ma angrenez intr-o discutie despre carti cu o prietena de a mea referitor la tipul de literatura ce se promoveaza pe blogurile de profil si  am constatat cat de superficial este tratata aceasta indeletnicire a cititului in ziua de azi. 

       Ma bucur ca acum o sa am ocazia sa o contrazic prin ceea ce mi-am propus. In fiecare zi,  va voi vorbi despre autori celebri care mi se pare ca au fost uitati pe raft, acum cu toata abundenta de literatura paranaromal/fantasy care a cuprins si Romania. 

        Sa nu ma intelegeti gresit, sunt fan declarat al genului  paranaromal/fantasy, dar cred ca suntem tributari literaturii care a format generatii intregi, inclusiv a mea. :)  

       Dupa cum stiti, printre  autorii mei  favoriti (pe care i-am citit si recitit) sunt John Fowles, Jorge Luis Borges, Octavian Paler, Jane Austen, Marin Preda si nu in ulimul rand Agatha Christie(autoare pe care am regasit-o la AdevarulShop). 

         Va astept sa imi vorbiti de autorii care si-au pus amprenta asupra formarii voastre. 



Azi ma voi opri asupra reginei crimei", Agatha Christie. 


         Agatha Christie este in primul rand o buna cunoscatoare a psihologiei umane in general si a psihologiei criminalilor in particular."Regina romanului politist" are o scriitura plina de talent, imaginatie si suspans, calitati care au facut ca cele 66 de romane publicate sa fie vandute in aproximativ 2 miliarde de exemplare. A intrat in Cartea Recordurilor, fiind autoarea de fictiune care a inregistrat cele mai mari vanzari la nivel mondial, a doua in clasamentul de profil dupa William Shakespeare.


        Dupa cum relata intr-o serie de interviuri, intotdeauna i-a placut sa observe natura umana, sa incerce sa anticipeze reactiile celor din jur in diferite contexte sau sa stabileasca in ce masura personalitatea unui individ poate fi intuita studiindu-i fizionomia. Astfel au luat nastere detectivii sai consacrati: Hercule Poirot, Miss Marple si cuplul Tommy si Tuppence.


Lectura placuta tuturor!

2 comentarii:

  1. Eu incep cu Mircea Eliade, si anume "Romanul adolescentului miop" - fascinant pentru mintea mea adolescentina, m-am regasit enorm de mult in cartea asta: complexe, frustrari, ochelari, materii oribile si neglijate - intr-un cuvant, autocunoastere prin descoperiri personale. Continui cu Thomas Mann - Muntele vrajit, Albert Camus - Ciuma si Strainul, Jostein Gaarder - Sophie's world, Marcel Proust - In cautarea timpului pierdut, Jane Austen - Pride and Prejudice, Hermann Hesse - Jocul cu margele de sticla, Haruki Murakami - Padurea norvegiana, George Bacovia - mai toate volumele, si bineinteles, mult indragitul Ion Creanga, alaturi de care am petrecut seri frumoase si fericite la bunci, vara...

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti multumesc pentru mentionarea acestor carti minunate. Romanul Adolescentului Miop e o carte nemuritoare. Iti recomand sa o citesti si peste ani, perceptia povesti va fi alta. Te felicit pentru celelalte carti, esti un caz special pentru varsta ta, care, din pacate, citeste doar literatura usoara. Daca mai ai nevoie de recomandari, lasa-mi un mesaj

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...